• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 zenders tegelijk opnemen

Berichten
420
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is het mogelijk om met de DVR 2 zenders tegelijk op te nemen? Ik dacht ergens gezien te hebben dat dit mogelijk was als de DVR op standby staat....
 
Met de Cisco box kan je of 2 zenders te gelijk opnemen als deze in standby staat of 1 zender opnemen en 1 kijken.

Met de Philips box kan je wel 2 zenders opnemen en daarbij nog een 3e zender kijken.
 
geldt dat voor elke philips box. Ik heb een philips HD. Ik heb het idee dat ik maar 1 programma kan opnemen als ik er 1 kijk.
 
Met de Philips hddvr kan je zelfs 3 tegelijk opnemen in standby of 2 opnemen en 1 kijken.

Bij Cisco werkt 2x opnemen niet of niet goed, word tussen nu en ergens in 2020 met firmware update opgelost.
 
Dus ik heb pech want op de Thomson werkt het niet? :(
 
Arnold zei:
Dus ik heb pech want op de Thomson werkt het niet? :(

Dat durf ik niet tezeggen, maar volgens mij werkt het daar ook als je hem in standby zet, zou zeggen probeer het uit, neem 2 dingen tegelijk op(via timer) en zet box in standby na opname kijken of het opde hdd staat.
 
Devil-Strike.net zei:
Met de Philips hddvr kan je zelfs 3 tegelijk opnemen in standby of 2 opnemen en 1 kijken.

Bij Cisco werkt 2x opnemen niet of niet goed, word tussen nu en ergens in 2020 met firmware update opgelost.

Inderdaad,

Een opname plannen die overlappend is, geeft een foutmelding. Je kunt bij (mijn) Cisco maar 1 programma gelijktijdig opnemen. Een duidelijke achteruitgang met mijn vroegere Philips box.

Nou, dan wacht ik toch gewoon tot 2020? ;)
 
Wat verschrikkelijk knullig allemaal.

Een half jaar geleden heb ik een DVB-T usb stick gekocht.
Daarmee kan ik 8 opnames op mijn PC tegelijkertijd maken.
Er zijn maar 4 zenders die ik kan ontvangen, n.l. Ned1,2,3 en een regionale zender.
Omdat ik bij een opname tijd overlap hebt ingesteld kan het eind en begin overlappend opgenomen worden.
Vandaar dus max. 8 opnames.
De opnamen speel ik af via mijn satelliet ontvanger direct op mijn TV.
Heb je een media player kan je die ook gebruiken.

Uitzending-Gemist dat al jaren om de haverklap uitzendingen mist en totaal onbetrouwbaar is gebruik ik niet meer.

Voor eventueel geïnteresseerden de volgende link.
https://www.ebay.nl/itm/USB-2-0-Digital-DVB-T-HDTV-TV-Tuner-Recorder-Receiver-/320617738900?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa64e7294
Vandaag voor ca. 5,58 Euro, je kan er bijna geen buil aan vallen.
Het programma dat ik voor ontvangst gebruik is DVB viewer.
https://www.dvbviewer.com
 
coco zei:
Daarmee kan ik 8 opnames op mijn PC tegelijkertijd maken.
Er zijn maar 4 zenders die ik kan ontvangen, n.l. Ned1,2,3 en een regionale zender.

Mja... perfect alternatief :6
 
Terug
Bovenaan