• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 ontvangers aansluiten op 1 tv kan dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
13
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 2 digitale ontvangers (Cisco 8485 dvb) aan te sluiten op 1 tv. Dit omdat wij meerder programma’s willen op nemen die bv tegelijk beginnen. Ik ben zelf bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar.Wat ik gedaan heb is de coaxkabel die in de digitale ontvanger gaat eruit gehaald daar een splitter opgezet deze weer in de ontvanger gezet en op de andere uitgang van de splitter een andere coaxkabel naar de 2e digitale ontvanger gezet maar ik krijg geen signaal. Op de1e ontvanger brand het groene retour lampje ( ik heb dus een retour signaal), op de 2e ontvanger knippert deze.


Alvast bedankt



Gr
 
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 2 digitale ontvangers (Cisco 8485 dvb) aan te sluiten op 1 tv. Dit omdat wij meerder programma’s willen op nemen die bv tegelijk beginnen. Ik ben zelf bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar.Wat ik gedaan heb is de coaxkabel die in de digitale ontvanger gaat eruit gehaald daar een splitter opgezet deze weer in de ontvanger gezet en op de andere uitgang van de splitter een andere coaxkabel naar de 2e digitale ontvanger gezet maar ik krijg geen signaal. Op de1e ontvanger brand het groene retour lampje ( ik heb dus een retour signaal), op de 2e ontvanger knippert deze.


Alvast bedankt



Gr
Ik heb een Humax 5050 en eenHumax 5200, elk met een kaart, ik heb antenne uit de muur naar 5050 coax in, van 505 coax uit naar 5200 coax in en van 5200 coax uit naar tv, al beide aparaten minimaal in de stanbystand staan is er nix aan de hand en werkt het gewoon, als 1 van de 2 geen stroom heeft, wordt het signaal niet versterkt en krijg je geen ontvangst of sneeuw.
Beide kunnen gewoon aanstaan en geswitcht worden om te kijken.
Je bent niet eens verplicht om coax naar tv te doen, hdmi of scart is al voldoende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch is dat niet vergelijkbaar omdat de humaxen geen retoursignaal via coax nodig hebben en de ciscos wel.
 
Toch is dat niet vergelijkbaar omdat de humaxen geen retoursignaal via coax nodig hebben en de ciscos wel.

t Gaat mij niet om vergelijk, de vraag was of je 2 decoders op 1 tv kunt zetten, dat kan dus op deze manier, 1e apparaat coax in vanuit je antenne, vandaar uit naar 2e apparaat in en klaar.
 
En dat werkt dus niet omdat de (tweede) cisco een retoursignaal via coax nodig heeft en dat juist door de (eerste) cisco wordt geblokkeerd
 
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar als je geen gebruik maakt van ITV werkt hij toch prima zonder retour?

Verder zou het met een symetrische verdeler waarschijnlijk wel moeten werken, 3,6dB demping is meestal niet hoog genoeg om problemen te geven. Ik vraag me daarom af wat voor splitter er wordt gebruikt. Een 16dB aftakelement, of misschien de TOF-02 die bij het installatiepakket zat.
 
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar als je geen gebruik maakt van ITV werkt hij toch prima zonder retour?

Klopt, alleen knippert er dan constant een irritant lampje en hij loopt vaker vast.

Verder zou het met een symetrische verdeler waarschijnlijk wel moeten werken, 3,6dB demping is meestal niet hoog genoeg om problemen te geven. Ik vraag me daarom af wat voor splitter er wordt gebruikt. Een 16dB aftakelement, of misschien de TOF-02 die bij het installatiepakket zat.
Ik den ook dat die laatste gebruikt wordt.
 
Waarom zou het niet kunnen om 2 decoders op 1 tv aan te sluiten?
Als je een signaalversterker met meerdere uitgangen hebt kun je de 2e decoder toch aansluiten alsof je een tweede televisie hebt.
 
Klopt, alleen knippert er dan constant een irritant lampje en hij loopt vaker vast.


Ik den ook dat die laatste gebruikt wordt.


Bedankt voor alle reacties,

Ik heb een splitter gepakt die ik hier had liggen met een doorgangdemping
3,5 db en een ontkoppeling 22db. ik wist niet dat het kan uitmaken wat voor splitter je gebruikt ,of moet ik de splitter gebruiken die erbij zit ??

Gr
 
Waarom zou het niet kunnen om 2 decoders op 1 tv aan te sluiten?
Als je een signaalversterker met meerdere uitgangen hebt kun je de 2e decoder toch aansluiten alsof je een tweede televisie hebt.


Hoi ,

Ik heb de signaalversterker gebruikt die bij de installatiepakket zit , maar wat jij zegt houd in dat ik een tweede kabel moet trekken , ik hoop dat het gaat werken zonder een tweede kabel te hoeven trekken als het niet anders kan dan moet ik wel :-)

Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan