• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 laptops aansluiten op mijn upc kabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Alexmanders
  • Startdatum Startdatum
A

Alexmanders

Beste mensen,

Ik kreeg dit forum doorgestuurd van een vriend van me. Ik heb meerdere artikelen al gelezen, maar het definitieve antwoord voor me ontbreekt.

Ik heb 2 laptops; een thuiscomputer en mijn werklaptop. Mijn thuislaptop is standaard aangesloten op de kabel (lan verbinding zonder router) en functioneert prima. Nu wilde ik mijn werklaptop aansluiten door de kabel simpelweg in mijn andere laptop te steken, maar hierbij krijg ik een identificatieprobleem. Upc klantenservice gebeld, maar helaas geen oplossing.

Een vriend vertelde me dat upc maar 1 macadres op het modem toelaat (dit als beveiliging). Is er een mogelijkheid om zonder de aanschaf van een router toch mijn werklaptop op de lanverbinding aan te sluiten? Ik las iets over het clonen van een macadres vandaar de vraag. Het zou me toch € 50,-- besparen...

Groeten en alvast bedankt voor de reactie(s),

Alex Manders
 
Na het overpluggen, het modem minimaal 30 seconden van de spanning halen en rustig laten opstarten...

Maar als je regelmatig met twee of meerdere stations werkt, is een router toch wel een aanrader.
De kosten kun je laag houden door een Sweex (goede ervaringen mee) aan te schaffen, of zo hoog maken als je zelf wilt. Klanten van mij gebruiken Sweex broadband routers (A002) en dat werkt perfect voor een simpele situatie.
 
Bedankt voor je snelle reactie.... Ik ga dat in ieder geval vanavond uitproberen kijken of het werkt... Omdat het maar tijdelijk is (over 2-3 maanden komt er een desktop) vind ik de aanschaf van een router vrij zinloos. Mijn ervaring verder komt niet verder dan het installeren van een simpele linksys router met een 26 letter/cijfer combinatie

Mocht ik toch een router nodig hebben zal ik de sweex tip zeker onthouden

Bedankt! ;D
 
@Alexmanders

Als ik deze post zo bekijk, lijkt het mij alsof je je laptop gaat vervangen door een desktop die je rechtstreeks op je kabel gaat aansluiten. Blijf je nog steeds 'zitten' met je werklaptop. Wil je daar niet het internet mee op? In dat geval zou ik toch sterk de aanschaf van een router gaan overwegen. Beter nog, zou je deze router in een draadloze variant kunnen kiezen. Deze installeer je de router dan in de buurt van je desktop, of ergens anders als je dat wilt, met daaruit een vaste kabel naar je desktop en een draadloos signaal naar je werklaptop mits deze natuurlijk over een wifi-netwerkkaartje beschikt.

Succes.
 
Als je in je hoofdlaptop(later de desktop) 2 netwerkkaarten hebt(1tje met draad en 1tje wifi) kan je ook met internet sharing gaan werken.
Je prikt de kabel uit je modem in je primaire laptop, en zet vervorgens internet sharing aan. De 2 laptops hebben waarschijnlijk beide wifi, daarmee maak je dan een peer-to-peer verbinding.
Dan zitten beide laptops op internet zonder router. De primaire laptop wordt zeg maar je router. Gratis oplossing.

meer info hier:
https://www.ehow.com/how_2240600_create-peertopeer-connectivity-wifi.html
 
Terug
Bovenaan