• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 dingetjes over de HDDVR box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Premier
  • Startdatum Startdatum
P

Premier

Hi,

Op zich ben ik tevreden over de HDDVR box. Zeker met bijvoorbeeld de Australian Open in Native HD. Dat ziet er echt goed uit. :6

Maar..... 2 dingetjes:

1. Als ik van een SD naar een HD zender schakel of andersom, dan duurt het vrij lang voordat ik beeld en geluid heb. Het switchen duurt zo'n 7 á 8 seconden. Terwijl HD naar HD of SD naar SD prima gaat. Is dit "normaal"? Ik heb een Pioneer KRL-37V televisie.

2. Ik heb geen signaal problemen, alles werkt goed en storingsloos. Maar als ik een programma via Uitzending Gemist terugkijk, dan loopt deze bijna altijd na een minuut of 20 vast. Soms ineens een freeze en dan is er geen beweging meer in te krijgen. En soms ineens beeld- en geluidstoringen totdat hij vastloopt in een freeze. Herkenbaar, anyone?

Thx,
Paul ;)
 
Premier zei:
1. Als ik van een SD naar een HD zender schakel of andersom, dan duurt het vrij lang voordat ik beeld en geluid heb. Het switchen duurt zo'n 7 á 8 seconden. Terwijl HD naar HD of SD naar SD prima gaat. Is dit "normaal"? Ik heb een Pioneer KRL-37V televisie.
De HDMI-output van je mediabox zal wel op AUTO ingesteld staan. Dit houdt in dat de mediabox niet aan upscaling doet, je tv moet zich hierdoor zelf aanpassen aan de nieuwe resolutie (SD, 576p, 720p en 1080i). Dat proces kan inderdaad enkele seconden in beslag nemen.

Wanneer je je mediabox forceert op 720p of 1080i zul je dit verschijnsel niet hebben. Mijn ervaring, evenals van vele andere bezoekers op dit forum, is dat dat een slechtere beeldkwaliteit oplevert.
 
Je hebt gelijk. Ik had het al eens vergeleken en vond dat de tv beter was in upscalen dan de mediabox. Ik heb toen niet gelet op de traagheid van upscalen. En als het traagheid betreft, dan geef ik bijna automatisch de mediabox de schuld ;)

Thx. One down, one to go.
 
Premier zei:
2. Ik heb geen signaal problemen, alles werkt goed en storingsloos. Maar als ik een programma via Uitzending Gemist terugkijk, dan loopt deze bijna altijd na een minuut of 20 vast. Soms ineens een freeze en dan is er geen beweging meer in te krijgen. En soms ineens beeld- en geluidstoringen totdat hij vastloopt in een freeze. Herkenbaar, anyone?

Thx,
Paul ;)

Heb je al een setje Hirschmann kabels gekregen van de UPC helpdesk? Als je voor geen signaal problemen
belt dan sturen ze je een setje toe. ;) Mogelijk helpt dat.
 
Terug
Bovenaan