2 dagen blokjes beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

handstoffer

Forum Gebruiker
Berichten
27
Wij hebben al 2 dagen lang blokken op Disc Chanel kanaal 17
wie heeft hier nog meer last van? want ik heb geen zin om Ziggo te bellen.
krijg je hetzelfde verhaal weer 1-haal de stekkers er eens uit 2-reset het modem 3-dan ligt het aan de kabels in huis.
Want de storing staat niet vermeld
want het ligt niet aan ziggo:sleep::sleep::sleep:
 
Topicstarter
Topicstarter
H

handstoffer

Forum Gebruiker
Berichten
27
En De rest van de zender doen het prima het lijkt wel of je voor ziggo werkt :frons::frons:
 

Harold

Forum Gebruiker
Berichten
1.067
Nou, ik had even last van storing op alleen RTL4 HD, het lag bij mij aan mijn coaxaansluiting achterop mijn Humax.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

handstoffer

Forum Gebruiker
Berichten
27
Storing ere divisie live1

Nu hebben we een storing op eredivisie live 1
Wordt er toch zo langzamer hand beroerd zal me toch eens verdiepen in reggifiber.
Telefonisch zijn ze helemaal niet te bereiken of je moet zin hebben om een half uur aan de telefoon te hangen.
Het wordt met de dag erger met Ziggo
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Het wordt met de dag erger met Ziggo

Toch is de oplossing al aan je gegeven een paar posts terug. Daar reageer je op met een opmerking die niet mag volgens de forumregels.....

Maar toch is het in dit geval voor 99% zeker toch de oorzaak. Blokjes in beeld wil zeggen dat het signaal gestoord wordt, meestal door oorzaken 'van buiten'. Er komen steeds meer zenders in de lucht die op dezelfde kanalen zitten als de kabel gebruikt. Als je bekabeling en pluggen niet optimaal zijn kun je dan op bepaalde kanalen ineens blokjes krijgen. Je kabel of coax stekkers zijn dan niet goed afgeschermd.

Mensen maken dan vaak de opmerking "ik had dit vroeger nooit, dus mijn bekabeling is goed", maar dat is een denkfout. Als je bekabeling niet goed is en er zit geen 'stoorzender' in de lucht op het kanaal waar je nu storing hebt zul je daar in eerste instantie niets van merken. Dat kan dus zomaar wijzigen.

Je kunt dit simpel testen door de TV die storing heeft (tijdelijk) rechtstreeks met een nieuwe en goede (kabelkeur keurmerk) kabel aan te sluiten op het AOP (abonnee overname punt) waar de groene kabel je huis in komt. Vrijwel altijd is de storing dan verdwenen. Daarna moet je uitzoeken op welk deel van je bekabeling de storing binnenkomt door deze stap voor stap aan te sluiten en steeds je TV achter een stuk daarvan aan te sluiten en te kijken waar de blokjes terugkomen. Vaak is het simpel omdat er stekkers met plastic kapjes gebruikt worden en is de storing verholpen nadat je metalen stekkers gebruikt en goede splitters.
 

Zombymario

Forum Gebruiker
Berichten
1.317
En De rest van de zender doen het prima het lijkt wel of je voor ziggo werkt :frons::frons:

Nee, maar zoals CeeS zegt komt het door niet (goed) afgeschermde kabels/splitters.

Je kan het beste kabels nemen met het Kabelkeur-merk. Dan ben je zeker en is de kans op storing dan nihil.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

handstoffer

Forum Gebruiker
Berichten
27
Toch is de oplossing al aan je gegeven een paar posts terug. Daar reageer je op met een opmerking die niet mag volgens de forumregels.....

Maar toch is het in dit geval voor 99% zeker toch de oorzaak. Blokjes in beeld wil zeggen dat het signaal gestoord wordt, meestal door oorzaken 'van buiten'. Er komen steeds meer zenders in de lucht die op dezelfde kanalen zitten als de kabel gebruikt. Als je bekabeling en pluggen niet optimaal zijn kun je dan op bepaalde kanalen ineens blokjes krijgen. Je kabel of coax stekkers zijn dan niet goed afgeschermd.

Mensen maken dan vaak de opmerking "ik had dit vroeger nooit, dus mijn bekabeling is goed", maar dat is een denkfout. Als je bekabeling niet goed is en er zit geen 'stoorzender' in de lucht op het kanaal waar je nu storing hebt zul je daar in eerste instantie niets van merken. Dat kan dus zomaar wijzigen.

Je kunt dit simpel testen door de TV die storing heeft (tijdelijk) rechtstreeks met een nieuwe en goede (kabelkeur keurmerk) kabel aan te sluiten op het AOP (abonnee overname punt) waar de groene kabel je huis in komt. Vrijwel altijd is de storing dan verdwenen. Daarna moet je uitzoeken op welk deel van je bekabeling de storing binnenkomt door deze stap voor stap aan te sluiten en steeds je TV achter een stuk daarvan aan te sluiten en te kijken waar de blokjes terugkomen. Vaak is het simpel omdat er stekkers met plastic kapjes gebruikt worden en is de storing verholpen nadat je metalen stekkers gebruikt en goede splitters.
Dag Cees
na een paar goedgekeurde coax kabels verder en directe aansluiting op de hoofd aansluiting daar waar de groene kabel het huis in komt en 3 dagen het hoofd breken over een eventuele fout van onze kant zijn we nog geen stap verder de blokjes hebben nu al meerdere zenders bereikt.
Zie tot mijn verbazing nu bij storingen staan dat er een probleem is.
Denk niet dat ik verder nog iets hoef te zeggen:thumb up::thumb up::thumb up:
Ik hoop dat deze opmerking wel goed gekeurd wordt door het prachtige forum.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Daarom is de test met een nieuwe kabel direct op de hoofdaansluiting ook waar je moet beginnen om zeker te zijn dat het binnenkomende signaal goed is. Als daar ook blokjes op zitten kan het nog aan die aansluitdoos van je hoofdaansluiting zitten, maar daar moet dan toch een ziggo-monteur naar kijken.

Als je tegen de helpdesk zegt dat je al blokjes op de hoofdaansluiting hebt zullen ze vaak direct een monteur sturen en als er meer klachten uit één wijk komen kan het natuurlijk een groepsstoring zijn, zoals dan wellicht in jouw geval.

Mooi dat je het probleem hebt kunnen vaststellen :thumb up:
 

FGB0611

Forum Gebruiker
Berichten
81
blokjes

probeer ook eens een ander postkode nummer voor je CI of decoder, misschien ligt hengelo en enschede nummer in de buurt en is opnieuw zender zoeken met dit nieuwe ziggo regionummer beter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan