• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 computers op 1 netwerk !! problemen met Forwarden !!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter allmightyweazel
  • Startdatum Startdatum
A

allmightyweazel

Beste allemaal,

Ik heb een probleem met mijn verbindingen naar Bijv Em*le het ezeltje ! (iets wat altijd goed is geweest)
Bij mijn notebook (wireless) beneden heb ik geen enkel probleem en word alles geforward...
En mijn bekabelde computer (vanaf router ) heeft ineens een LOWID ??
Ik kan doen wat ik wil firewall uit Virusscan uit ...helpt allemaal niets...

Kan dit te maken hebben met het nieuwe 77 IP ??
Maar waarom heb dan geen last bij mijn notebook !!

Hoop iets te horen,

Bedankt Weazel
 
Een computer wel, de andere niet dan heeft het echt definitief niets met het publieke IPadres 77.x.x.x te maken.

Heeft het voorheen wel met alletwee de computer goed gewerkt?
Gebruik je bij de computers wel verschillende poorten? Want je kunt een portforward niet doen naar 2 computers tegelijkertijd.
 
Hoi Jonny,

Sorry dat ik um in de verkeerde Topic had gezet.
Ja voor mij doen heeft het van te voren altijd wel gewerkt !
Ik had op mijn bekabelde computer altijd een High ID...en op mijn notebook gebruikte ik dat programmatje niet eens.
Maar nu ik ineens een Low ID had ben ik eens gaan kijken...
Zelf als ik Em*le NIET op mijn notebook draai houd ik dat Low ID boven...
Ook heb ik alle beveiliging al eens uitgezet, iets wat ook niet hielp...ik kon toen alleen maar aan het Nieuwe IP denken aldaar ik mijn bekabelde computer al een tijdje niet meer gebruikt had.

Met vriendelijke groet,

Weazel
 
Dit kan komen door dat je wellicht lokaal dynamische IP adressen gebruikt.

Als je dan in je router poorten forward kan de router dit maar naar één IP tegelijk en als je twee PCs via een dynamisch IP aan je router hebt hangen, hangt het van de volgorde van inschakelen van deze PCs af welk IP aan welke computer toegewezen wordt. Dit zou kunnen veroorzaken dat waar eerst eMule op de bekabelde PC wel werkte en je het op de notebook niet gebruikte, het nu juist op de notebook werkt en op de bedrade PC niet, je hebt dan waarschijnlijk de notebook eerder aangezet dan je bedrade PC.

Oplossing is dan om statische IP adressen te gebruiken en per PC verschillende poorten te gebruiken, dit uiteraard gecombineerd met het forwarden van de juiste poorten naar het juiste IP adres in je router.

Kijk voor meer instructie eens op https://www.portforward.com/networking/staticip.htm
 
Heey XAHMOL en ieder ander,

Heb effe alles gechecked maar alles staat al op Automatisch !!!
Dus dit is het ook niet !!
Heb al met andere poorten geprobeert etc etc.....

Iemand nog tips ??

Groeten ...The Weazel...... :P
 
allmightyweazel zei:
Heey XAHMOL en ieder ander,

Heb effe alles gechecked maar alles staat al op Automatisch !!!

Eh sorry, misschien dat ik je niet begrijp, maar wat bedoel je met dat alles op automatisch staat?

In mijn oplossing moet nml alles nu net niet op automatisch staan.
 
Terug
Bovenaan