• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2 accounts in outlook express

  • Onderwerp starter Onderwerp starter keessiekezman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

keessiekezman

Hallo,

Ik heb een instellingsprobleempje denk ik, maar kom er niet uit.

Ik heb sinds kort naast mijn eigen zonnet-account nu ook een Ziggo-account.
Beide instellingen zijn hetzelfde(uiteraard niet de mail enzo)
Nu haalt hij van ziggo wel de mail binnen maar vertuurd het niet.
foutcode : Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.ziggo.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

Iemand een idee ?
Gr,
Sander
 
2 accounts

mischien een open deur maar je moet van beide accounts goed de servers vermelden waar het email verkeer wordt afgehandeld met de daarbij behorende wachtwoorden? je gaat naar twee verschillende servers, denk ik
oja, de fout die ik ooit maakte en waar ik me rot naar gezocht heb was dat ik een schrijffout maakte naar de smpt server in plaats van de smtp server. hein
:giveup:
 
Als servers gebruik ik voor mij ziggo-account:
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl

het wachtwoord lijkt me te kloppen aangezien de mail wordt binnen gehaald maar niet wordt verstuurd.
 
Als servers gebruik ik voor mij ziggo-account:
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl

het wachtwoord lijkt me te kloppen aangezien de mail wordt binnen gehaald maar niet wordt verstuurd.

Zit er soms een virusscanner of firewall in de weg ? Als accountnaam gehele E-mailadres invullen !
 
met viruscanner en firewall uit nog altijd geen verstuurde berichten.
ook mn volledige mailadres als accountnaam blijkt niet te werken.

Maar: als mn mail wel binnen gehaald wordt maar niet verstuurd dan kloppen de ingevulde gegevens toch gewoon ?? anders had OE ze ook niet binnen gehaald toch ? of vergis ik me ?
 
Inkomende instellingen staan want je ontvangt mail. Uitgaande instellingen lijken gezien de foutmelding ook goed te staan. Bij een verkeerd ingestelde uitgaande server krijg meestal je een andere foutcode: 0x800CCC0F

Foutcode 0x800CCC0E wordt vaak veroorzaakt door een virusscanner of firewall. Uitschakelen is soms voldoende, maar in veel gevallen is deïnstalleren (en daarna opnieuw installeren) van de virusscanner/firewall pas voldoende.
 
Inkomende instellingen staan want je ontvangt mail. Uitgaande instellingen lijken gezien de foutmelding ook goed te staan. Bij een verkeerd ingestelde uitgaande server krijg meestal je een andere foutcode: 0x800CCC0F

Foutcode 0x800CCC0E wordt vaak veroorzaakt door een virusscanner of firewall. Uitschakelen is soms voldoende, maar in veel gevallen is deïnstalleren (en daarna opnieuw installeren) van de virusscanner/firewall pas voldoende.

De vraag is volgens mij, hoe maakt hij verbinding. Is dat via Zonnet dan gaat een smtp.ziggo.nl ook niet werken. Beetje ver gezocht maar.....
En eh, Beverwijk. Werkt oud Multikabelgebied niet met smtp.quicknet.nl of maakt dat niets meer uit?
 
En eh, Beverwijk. Werkt oud Multikabelgebied niet met smtp.quicknet.nl of maakt dat niets meer uit?

Voor alle @ziggo.nl e-mail adressen gelden pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl als in- en uitgaande e-mail servers. Het maakt dan niet uit of je in oud Multikabel, Casema of @home gebied zit. Als je maar gebruik maakt van een Ziggo internet verbinding :).
 
Voor alle @ziggo.nl e-mail adressen gelden pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl als in- en uitgaande e-mail servers. Het maakt dan niet uit of je in oud Multikabel, Casema of @home gebied zit. Als je maar gebruik maakt van een Ziggo internet verbinding :).

OK, dank voor je antwoord. Weer wat geleerd. :wink:
 
Voor alle @ziggo.nl e-mail adressen gelden pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl als in- en uitgaande e-mail servers. Het maakt dan niet uit of je in oud Multikabel, Casema of @home gebied zit. Als je maar gebruik maakt van een Ziggo internet verbinding :).
ok dat snap ik maar waarom zeggen hun dan in hun E-mailtje dan fout?
een voorbeeld ik kreeg gisteren 29 Oktober kreeg ik een Email met> Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres? nou ik vond met gebruikersnaam beter dan ik de gebruikersnaam met volledige e-mailadres moet invoeren en ik merkte net dat dat nog niet werkt bij hun want ik heb me weer oude gebruikersnaam en toen werkte alles weer !
dus dit kan ook Indien u gebruik maakt van Outlook Express
1. Open Outlook Express
2. Kies Extra > Accounts
3. Kies het tabblad Alles
4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen
5. Kies het tabblad Servers
6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze
7. Voer op de plaats van uw account name alleen de gebruikersnaam in
8. Klik op OK en op Sluiten
9. De instellingen zijn aangepast!
en dit werkt hier! eh ik ben old @home user!:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan