• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2.4Ghz band wil niet verbinden

Berichten
17
Ben al een tijdje bezig met het koppelen van de Horizon box aan het eigen netwerk.

De op het forum geplaatste handleidingen hebben niet geholpen, terwijl dat naar mijn idee wel had moeten lukken.

Wat mij opvalt is dat het 2.4Ghz signaal nogal instabiel is vanaf de Horizon box. Met WiFi analyzer op de telefoon en de tools op de laptop(s) zie ik steeds het signaal van de 2.4Ghz adapter wegvallen en weer terugkomen. Ook is het signaal niet zo sterk als van mijn Linksys WRT320N draadloze router die in de meterkast staat.

Ik krijg ook met geen mogelijkheid de laptops op 2.4Ghz gekoppeld aan de Horizon box. Steeds meldingen dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Zelfs niet als ik de beveiliging eraf haal. Even zie ik het netwerk in de connectie lijst en dan is ie weer weg.

5Ghz daarentegen werkt fluitend op die ene laptop die dat ook aan kan. Helaas heb ik nog wat oudere spullen dus wil alles toch verbinden via 2.4Ghz.

Nou begin ik te denken dat de 2.4Ghz radio wel eens stuk/gammel kan zijn in de Horizon box.
Graag jullie mening of tips.
 
Beste 62vette, ik heb met mijn HB precies hetzelfde. 5Ghz werkt als een dolle en 2.4Ghz niet vooruit te branden! Heb allerlei tests gedaan en ben tot de volgende conclusie gekomen: 5Ghz werkt gewoon goed met de default settings van de HB (dus na een Factory Default zeg maar), maar ik denk dat in sommige boxen (waar jij en ik er dus één van hebben) de 2.4Ghz band gewoon defect is. Althans zoals gezegd, ik heb werkelijk alle mogelijke instellingen gehad. Niets werkt lekker in ieder geval (daarom heb ik zoals elders op dit forum nog uitgelegd nu op zolder mijn oude linksys router weer ingezet om mijn wifi bereik voor wat betreft de 2.4Ghz te vergroten in huis, zie ook https://digitalplace.nl/tutorials/internet/303/wifi-vergroten-dmv-oude-router). Maar goed inmiddels heb ik ook voor wat betreft de 2.4Ghz alles weer terug naar factory defaults gezet en wat blijkt nu het werkt gewoon als ik met mijn wireless apparaten (laptop/mobiel) letterlijk binnen een straal van 3 a 4 meter van de HB sta. Kom ik daar buiten dan "vinden" mijn apparaten de HB al niet meer (maar neemt mijn oude linksys het gewoon over). Dit klopt gewoon niet natuurlijk. Een helpdeskmedewerkster bij UPC durfde te beweren dat het aan een server aan hun kant ligt. Beetje vreemd verhaal, want dan zouden heel veel mensen hier last van moeten hebben. En ik hoor hier verder weinig over op de forums dus... Ik zie het nog even aan maar denk dat we toch straks moeten eisen dat we een andere box moeten krijgen. Hopelijk heb je iets aan deze info. Wordt vervolgd in ieder geval ;)
 
Ik heb ook precies hetzelfde probleem. Ik kan ook bijna nooit in het modem komen, dan krijg ik een internal error. De HD wil steeds maar dat ik de box reset . Dit heeft niks uitgehaald. Nu moet er een monteur komen maar omdat ik niet kan garanderen wanneer ik thuis ben is dit erg lastig. Als ik nou gewoon die box om kon ruilen kunnen ze zelf rustig kijken waar de fout ligt .
 
Er komt volgende week een monteur kijken. Allereesrt omdat de kwaliteit van de HD zenders minder lijkt dan met mijn Cisco box met HD abo. Volgens de helpdesk kwam dat door een matig signaal in de Horizon box (uitgelezen door helpdesk). Raar omdat ik dezelfde ochtend de Cisco box weer aan had gesloten de kwaliteit veer vertrouwd goed was.

En meteen het probleem gemeld over de 2.4Ghz radio. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
 
Vandaag is de UPC monteur langs geweest en heeft na enig onderzoek van het 2.4 Ghz probleem de Horizon box omgewisseld. Conclusie was dat de WiFi radio niet in orde was.
Juiste conclusie want alles werkt nu prima, ook de aansluiting op mijn thuisnetwerk.

Ook nog de wandcontactdoos vervangen, deze was in 2001 geinstalleerd als zijnde kwaliteits contactdoos, maar voldeed niet meer aan de standaard van 2012 het digitale tijdperk. En zie daar meteen was de signaal sterkte en kwaliteit ook weer optimaal.

Hulde aan de adequate monteur. O ja en koffie en koek doen wonderen natuurlijk ;D
 
Ben blij dat ik niet de enige bent met dit probleem, ook hier problemen met het 2.4 GHz netwerk terwijl het 5GHz als een trein loopt.
 
Was bij mij inmiddels ook een monteur geweest afgelopen week. Bleek het signaal van buiten te "scheef" te zijn. Moest weer een andere (buiten)monteur voor komen. Is ook geweest, heeft het signaal (via de verdeelkast op straat) weer acceptabel gemaakt. Dit had (uiteraard) verder niks met het slechte wifi 2.4 GHZ signaal van de horizon box te maken, maar "om in de toekomst problemen te voorkomen" hebben ze dit eerst aangepakt. Prima dus van UPC. Nu dus het signaal nog steeds slecht is (3 meter rondom de horizon box), laat UPC a.s. vrijdag (weer) een monteur komen om de box om te ruilen. Ben benieuwd!
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels gewoon de 2,4 band uitgezet (ik heb gelukkig nog het cisco modem, alleen staat deze wat minde gunstig dan de HB). 5 Ghz werkt perfect met mijn apple apparaten. Alleen ondersteund mijn windows laptop niet 5 Ghz.
 
En wat je ook doet bij UPC je krijg geen gelijk, ik heb hier al div keren over gebeld nou dat is al een ramp natuurlijk, ik heb jordy hier een pb over gestuurd maar niks nada het ligt allemaal aan ons.
En je ziet dat er steeds meer mensen gaan klagen over dit verschijnsel.
 
Bij mij vandaag monteur geweest, mét nieuwe Horizon box. Nieuwe box aangesloten, 2.4Ghz getest. Werkt nu als een trein! Signaal super goed (beter dan de 5Ghz momenteel), dus opgelost bij mij!! :)
 
Terug
Bovenaan