• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2+3 juli: Wimbledon in 3D op BBC HD, tijdelijk 1920x1080

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pb1
  • Startdatum Startdatum
P

pb1

De BBC gaat morgen aankondigen dat de dames en heren finales van Wimbledon, respectievelijk op 2 en 3 juli, in 3D worden uitgezonden via BBC HD. Alhoewel de halve finales ook door Sony in 3D worden opgenomen, worden die niet door de BBC uitgezonden. Beide finales worden daarnaast door BBC One HD in HD kwaliteit uitgezonden. Meer info.
 
Re: 2+3 juli: Wimbledon in 3D op BBC HD

Netjes hoor van de BBC, had de hoop eigenlijk al opgegeven nadat bekend werd dat Sport1 er eigenlijk niet aan wilde beginnen.
 
Re: 2+3 juli: Wimbledon in 3D op BBC HD

Arthur29 zei:
Netjes hoor van de BBC, had de hoop eigenlijk al opgegeven nadat bekend werd dat Sport1 er eigenlijk niet aan wilde beginnen.

Dat de BBC er aan begint is mij eerlijk gezegd ook een verrassing gezien de enorme bezuinigingen die daar gaande zijn (zelfs het bij sommigen van jullie mogelijk bekende sport forum "606" heeft de BBC onlangs gesloten, zó drastisch zijn de bezuinigingen).

Ik houd het er maar op dat vadertje Sony dit compleet sponsort (nog niet helemaal tevreden met de 3DTV verkopen denk ik :) ).
 
Vanwege de 3D uitzendingen op 2 en 3 juli gaat BBC HD van 16 juni tot 6 juli 2011 tijdelijk van het afwijkende 1440x1080 uitzenden in 1920x1080. Met de side-by-side techniek blijft dan een beeld van 960 pixels bij 1080 pixels over. Het is aannemelijk dat er vanaf 16 juni test zullen worden uitgevoerd.
 
Nou, sinds vanmiddag dus ook een Pana 50VT30 in huis. Natuurlijk direct wat 3D spul geprobeerd, waaronder een Pana 3D demo. Buiten tal van andere 3D filmpjes was er ook een van voetbal. Een wedstrijd tussen Inter en AS Roma. En ik werd écht weggeblazen, zo vreselijk cool om te zien. Ik hoop dat wij in Nederland volgend jaar met het EK voetbal en de Champions League ook van 3D wedstrijden kunnen gaan genieten. Ook een golf demo bekeken, idem dito. Zó gaaf om die hele green in de diepte te zien liggen.

Krijg je dat weer. Gebrek aan 3D content op tv net als in de begindagen van HDTV ::). Ach ja zo is het leven van een early adapter...
 
En hoe zit het nu met de bril en wat voor soort en hoe bevalt dat en zit dat redelijk goed en de vraag van een brildrager is hij instelbaar voor iemand zoals ik om een scherp zicht te krigen. ;)
Twee brillen over elkaar gaat natuurlijk niet.
Want we zijn nu toch wel nieuwsgierig naar ervaringen.
 
Arthur29 zei:
Krijg je dat weer. Gebrek aan 3D content op tv net als in de begindagen van HDTV ::). Ach ja zo is het leven van een early adapter...

Tsja, dat had je ook toen HD TV geïntroduceerd werd, zoals je zelf al zegt. Ik heb een aantal jaren gewacht en nu is er inderdaad een behoorlijk HD aanbod. Nog niet genoeg, maar het kan er mee door. Een 3D TV ga ik pas over 3 jaar aanschaffen. Er is niet genoeg aanbod... en zal zeker nog een aantal jaren duren voordat het gemeengoed is. Tenzij Sony heel veel miljarden gaat doneren :). Maar zelfs binnen de 3D industrie zijn er alweer verschillen. Zelfs 3D-TV's waarbij je helemaal geen extra bril nodig hebt (Toshiba).
 
cornelisvandenberg zei:
En hoe zit het nu met de bril en wat voor soort en hoe bevalt dat en zit dat redelijk goed en de vraag van een brildrager is hij instelbaar voor iemand zoals ik om een scherp zicht te krigen. ;)
Twee brillen over elkaar gaat natuurlijk niet.
Want we zijn nu toch wel nieuwsgierig naar ervaringen.

2 brillen over elkaar gaat juist dus wel. Dat is ook de bedoeling want aan de bril zelf kan je niets instellen. Kennissen van mij dragen ook de 3D bril over de gewone bril zonder problemen. Ik ben zelf niet brildragend maar heb net Avatar 3D van 3 uur achter elkaar achter de rug en merk niets. Niets van een vervelend gevoel op mijn hoofd evenmin als dat ik last heb van hoofdpijn :)

Ja, ik ben écht overstag hoor. Was ik al maar nu zo'n machtige 3D film op een 50" met DTS-HD 5.1, dat is toch wel érg fijn hoor. En dit was nog maar een SBS (Side by Side) versie dus niet eens full HD. Van de week eens een Full HD 3D film huren bij de videotheek. Lol daar ben ik ook in geen 7 jaar meer geweest :P.

Ik persoonlijk kan het echt aanraden. Tuurlijk is een Blu Ray scherper dan een SBS 3D mkv'tje, maar dat 3D effect doet 't 'm gewoon. Buiten dat, over niet al te lange tijd zullen er weer mediaplayers op de markt komen die wél Full HD 3D kunnen doorsturen. Maar ik merk weinig van het scherpteverlies hoor, en ik weet heus wel hoe een Blu Ray er uit kan zien qua IQ.

Laat Wimbledon 3D maar komen. De finales welteverstaan ;D
 
Creative Solution zei:
Tsja, dat had je ook toen HD TV geïntroduceerd werd, zoals je zelf al zegt. Ik heb een aantal jaren gewacht en nu is er inderdaad een behoorlijk HD aanbod. Nog niet genoeg, maar het kan er mee door. Een 3D TV ga ik pas over 3 jaar aanschaffen. Er is niet genoeg aanbod... en zal zeker nog een aantal jaren duren voordat het gemeengoed is. Tenzij Sony heel veel miljarden gaat doneren :). Maar zelfs binnen de 3D industrie zijn er alweer verschillen. Zelfs 3D-TV's waarbij je helemaal geen extra bril nodig hebt (Toshiba).

Er is aan aanbod en er is aanbod he. Het aantal 3D films in de bios groeit gestaag, neem maar eens een kijkje in de najaarsprogrammering van je lokale bioscoop. En de 3D versies pluk je gewoon van usenet. Ik moet ook nog honderden 3D docu's downloaden, o.a van Imax. 3D games op m'n PS3 moeten ook gespeeld worden, Sony zet vol in op 3D gaming want ziet dat als dé drijvende kracht achter acceptatie van 3D. Vergeet niet dat de game industrie al een aantal jaartjes een stuk groter is dan de film industrie qua omzet. Kortom, aanbod zat voor mij persoonlijk. Voordat 3D bij de tv zenders gemeengoed is, ben je inderdaad jaren verder. If ever. Toch zal het langzaam maar zeker dezelfde weg als HDTV gaan bewandelen. Volgend jaar wordt voor 3D érg belangrijk, met o.a het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

3D tv zonder bril ( voor een redelijke consumentenprijs ) verwacht ik niet binnen n en 3 tot 5 jaar. Tuurlijk worden de eerste stapjes al gezet door o.a Toschiba zoals je zegt. Maar dat zijn kleine schermen en bijna onbetaalbaar voor de consument.
 
Terug
Bovenaan