• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

1gbit & Wireless N router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 49051
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 49051

Ik ben inmiddels al weer jaren een trouwe & tevreden Draytek Vigor gebruiker, maar heb laatst mijn netwerk binnenhuis opgewaardeerd naar een 1gbit netwerk. Nu wil ik eigenlijk ook een 1 gbit router, met wireless N hebben.
Nu heeft Draytek zoiets momenteel niet in zijn assortiment vinden.
Is er een type wat jullie mij aan kunnen raden? Zeker omdat ik hoor dat sommige routers niet echt stabiel zijn in combinatie met Ziggo?

Huidige situatie:

Bekabeling naar alle kamers is CAT5E, in het "computerhok" en in de meterkast staan 2 Linksys 5 poorts 1gbit switches.
 
Ik gebruik tot volle tevredenheid al een jaar de Linksys WRVS4400N.
Enig "probleem" is dat als je het Intrusion Protection System aan hebt staat het iets vertraging in de download geeft.
Maar je hebt zelf de keuze om die functie te gebruiken of niet. :)
 
Ik gebruik tot volle tevredenheid de SITWL306.


Ik ben inmiddels al weer jaren een trouwe & tevreden Draytek Vigor gebruiker, maar heb laatst mijn netwerk binnenhuis opgewaardeerd naar een 1gbit netwerk. Nu wil ik eigenlijk ook een 1 gbit router, met wireless N hebben.
Nu heeft Draytek zoiets momenteel niet in zijn assortiment vinden.
Is er een type wat jullie mij aan kunnen raden? Zeker omdat ik hoor dat sommige routers niet echt stabiel zijn in combinatie met Ziggo?

Huidige situatie:

Bekabeling naar alle kamers is CAT5E, in het "computerhok" en in de meterkast staan 2 Linksys 5 poorts 1gbit switches.
 
De WRT610 draait voor geen meter met ziggo. Valt constant weg etc.
 
Ik heb ook de D-link DR655. Ik kan hem alleen aanbevelen.

Wat je ook doet: als je nu een snel Internet hebt Z3 of Z3i, neem dan een router, waarbij de WAN poort ook een gigabit verbinding heeft. Dat is verstandig voor als de nieuwe snelheden er komen.
 
Ik heb ook de D-link DR655. Ik kan hem alleen aanbevelen.

Wat je ook doet: als je nu een snel Internet hebt Z3 of Z3i, neem dan een router, waarbij de WAN poort ook een gigabit verbinding heeft. Dat is verstandig voor als de nieuwe snelheden er komen.
Een WAN poort met een gigabit verbinding zegt niets over de doorvoersnelheid. Deze ligt een stuk lager over het algemeen.
 
De WRT610 draait voor geen meter met ziggo. Valt constant weg etc.
En in hoeverre merk je dat? Ik bedoel, heb je de instellingen wel goed staan? Alles manual ingevoerd of die %^&%$ installatie-cd gebruikt? 1 instelling fout en het kan al voor veel narigheid zorgen.
 
De verbinding val constant weg. Ik heb alle instellingen handmatig gedaan. Ook valt het bereik mij heel erg tegen. En de verbinding met de Extender is ook een pita. Is er een mogelijkheid om het bereik te vergroten zonder een extender??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan