• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

120MB internet alleen als we slapen of aan het werk zijn, anders 5-20MB (Almere)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gearjunkie
  • Startdatum Startdatum
G

Gearjunkie

Aangezien er, ook al zijn hetdezelfde problemen, apparte topics geopend moeten worden bij deze.

Het komt allemaal op het zelfde neer, we halen onze snelheid bij lange na niet.
Hier in Almere is het mijhet afgelopen jaar niet gelukt een constante snelheid van 120 MB te behalen.
De upload is ook ronduit slecht te noemen.
In eerste instantie leek het allemaal gerelateerd aan tijdstippen maar de laatste weken wordt het steeds erger.

Afgelopen maand zijn er 2 wijk stroingen geweest.
inmiddels heb ik 4 modems versleten.
2 dure routers aangeschaft.
Meter kast bekabeling aangepast met versterkers en andere tierelanteinen.
Resultaat:



We halen nog steeds niet de helft van onze snelheid.
Toch zijn er wel momenten dat de snelheid hoger ligt.
Maar dit wisselt erg sterk en er is geen pijl op te trekken.
 
Ook ik (regio Leeuwarden) ben al een tijdje bezig hiermee.
Na de overstap 2 weken geleden naar 60 down/6 up problemen met de snelheid. Bij mijn oude pakket nergens last van.
Wat me wel opvalt is dat de testen met de verschillende browsers soms een heel ander resultaat geven.
IE komt het beste uit de bus met vooral de Ziggo speedtest. Daar haal ik vaak de 60 mb. Ga ik weer naar speedtest.net bijvoorbeeld met google chrome of firefox dan haal ik amper de 20 mb.
100 mb test met IE doet het vaak ook wel redelijk goed.
Ik heb van alles al geprobeerd wat je zelf zou kunnen doen. Resultaat blijft hetzelfde. Inderdaad een erg wisselende snelheid.



(met google chrome)


(met IE8)


(Met IE8) Naaldwijk server komt nog enigszins in de buurt


(Met firefox)



Uploaded with ImageShack.us
 
Heb eigenlijk weinig te klagen.
Download al maanden constant rond de 80~85 mb ook tijdens spits uur als het ware.
Gister en vandaag eigenlijk niet stabiel, maar ik heb het vermoeden dat een stevige onweersklap gisteravond roet in het eten heeft gegooid. Sindsdien spookt de verbinding een beetje eigenlijk.
 
Donderdag 29July is monteur nr. 9 (Richard) geweest. Hij heeft een nieuwe (Andere) modem geinstalleerd.
Dit had geen resultaat.
Gisteren is hij weer terug geweest en heeft de telefonie modem (Ik had er 2) weggehaald en de dienst telefonie over gezet op de nieuw modem. (Internet + Telefonie)
Het ziet er naar uit dat dit heeft geholpen!



Test van 06-08-2010, 09:25

Na het vervangen van de modem ziet e.a. er dus goed uit! Alleen du upload is nog veel te laag en mijn telefoon werkt nog niet....
 
Terug
Bovenaan