• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

<1 mbps in Vista, goede verbinding met XP

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RobertV
  • Startdatum Startdatum
R

RobertV

Hallo allemaal,

Hopelijk zit ik hier in het goede subforum. Afgelopen vrijdag het 3 in 1 pakket ontvangen van UPC, en er zondagmiddag eens ff 'lekker' voor gaan zitten. Alles verliep prima, en na een uurtje had ik digitale televisie, internet én telefonie. Alles werkte naar behoren, dus kat in het bakkie.

Tot op heden draait er in huis een Orange ADSL verbinding, en werkt op alle PC's naar behoren (WEP encrypted)
2x draadloos desktop via Vista, (zelfde systemen)
1x draadloos laptop via XP,
1x vast, desktop via XP.

Begonnen met het aansluiten van een vaste pc (XP) op het nieuwe modem (TWG850-4U), en speedtest leverde de juiste resultaten (+/- 9700/1450 mbps). Vervolgens de pc op zolder (Vista), door middel van een USB adapter van Linksys. Leek de eerste paar minuten goed te gaan, maar naar enkele minuten kakt de download in, en komt deze niet boven de 1000 mbps. Upload blijft echter wel op goede waardes. Bijgeleverde adapter geprobeerd van Thomson, zelfde effect. Na het maken van een herstelverbinding is het heel even 'goed', om vervolgens weer in te kakken naar waardes onder de 1000mbps. Hetzelfde geldt voor een reset van de computer, of router.

Laptop werkt met de Linksys adapter wel naar behoren met de juiste upstream en downstream.

Ik heb al vanalles geprobeerd:

Windows Firewall uitgeschakeld
'Internet protection mode uitgeschakeld en niveau's naar beneden bijgeschaald
portforwarding in router
reset router / reset computer
computer aangesloten op randaarde

Maar krijg geen goede verbinding met het modem. Er is wél verbinding, ook kan ik internetten.
Signaalsterkte is 'zeer goed' en de snelheid is ook 54 mbps. Download is echter ver onder de maat, terwijl de upload wel netjes is.

Ik vermoed zelf dat er ergens in Vista een één of andere beveiliging zit, die mij de hele middag al dwars zit, maar ik heb zelf zo weinig ervaring met Vista dat ik niet meer weet waar ik het kan verwachten. Heb me zo'n beetje de hele middag al zoet gehouden op dit forum, maar heb de juiste oplossing helaas niet gevonden.

Is er iemand die me hierbij kan helpen? Alvast bedankt voor de moeite. Mocht er extra info nodig zijn, dan hoor ik het graag.
 
Wat als je een Vista-station direct met kabel aan het modem hangt?
Als dat goed werkt, is Vista als boosdoener uit te sluiten namelijk...

Het is overigens niet aan te raden WEP te gebruiken.
Mijn aanrader is om over te schakelen naar minstens WPA2.
 
Na het berichtje van Phr3ak alle beveiligingsinstellingen nog maar eens langsgegaan, en toen kwam ik tot de ontdekking dat er nóg een programma meedraait op de achtergrond: Windows Defender. Die blijkt dus ook de downloads te scannen op spyware en zooi.

Het kabelnetwerk  is inmiddels beveiligd via WPA2-PSK, WEP werd gebruikt voor het oude ADSL lijntje.

Bedankt voor het meedenken tot zover, ik zal de pc eens aan een draadje knuppen.
 
Terug
Bovenaan