• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

1,5 kb/s in rotterdam en upc doet niets

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hamclassics
  • Startdatum Startdatum
H

hamclassics

De afgelopen maanden loopt mij internet verbinding in de piek uren (na schooltijd/'s avonds/weekeind) ernstig terug.
De afgelopen 2 maanden daalt dit zelfs tot onder de 1,5 kbyte/s waardoor het gewoon onbruikbaar word (een pagina openen 13 minuten)
Ik heb eerst de helpdesl gebeld daar kreeg ik te horen dat het wel heel erg langzaam is maar dat de boel overbelast is en bla bla bla de technische dienst kreeg je als klant niet meer aan de telefoon en ik moest upc maar mailen.
Dus gemaild met de klacht, kreeg ik een of ander standaard mailtje waarin uitgelegt werd waarom het in de piekuren langzamer word en dat ze daar niets aan konden doen.
maar als het extreem slecht was moest je maar naar de technische dienst bellen (uhhhhhhhhh kregen we die niet meer aan de telefoon volgens de helpdesk ???)
dus maar weer een mailtje gestuurd met wat meer uitleg en dat ik het toch wel heel vervelend vond dat ik grote delen van de dag weinig tot niks met internet kon doen en dat voor 47 euro per maand.
Daar kreeg ik als antwoord op dat ik mijn ip nummer en code van de modem moest mailen en dan gingen ze m'n aansluiting monitoren.
En hoewel ik toch direct de gevraagde gegevens gemaild heb, nooit meer wat gehoort.
Dus maar weer eens een mailtje gestuurd waarom ik niks hoorde.
Als antwoord,excuses u word binnenkort opgebeld door de technische dienst (wow)
Alleen nooit meer wat gehoort.
Dus maar weer eens een mailtje gestuurd (dit keer was hij niet zo vriendelijk meer)
Vandaag kreeg ik als antwoord dat het ze erg speet dat ik niet tevreden was met mijn internet aansluiting MAARRRRRRRRR........ en daar kwam het standaard mailtje weer over hoe het komt dat het allemaal mis gaat als het druk is.
Maar als het nou extreem slecht was moest ik maar naar de technische dienst bellen .
Ook coax heb ik reeds meer dan een maand geleden benadert maar van hun heb ik ook nooit meer wat gehoort.
IS ER NOG HOOP ?????????
 
Ja, en UPC doet wel wat... alleen kost het wat tijd om het in regio Rotterdam allemaal aan te passen.... dus er is nog hoop... overigens zo van de Support/Status pagina van Chello (is overigens allang bekend dat regio Rotterdam vol (uh, druk) is).

Netwerk Rotterdam

18 oktober 2002
In de regio Rotterdam hebben een aantal klanten last van een lage Internetsnelheid. UPC is momenteel op 2 punten bezig dit probleem te verhelpen. De huidige COM21 apparatuur wordt waar mogelijk uitgebreid en gelijkertijd wordt nieuwe apparatuur (EuroDocsis) binnen het netwerk geplaatst teneinde de knelpunten verder te ontlasten. Deze operatie is reeds gaande en zal eind van dit jaar zijn afgerond. Daarnaast heeft UPC besloten om het Rotterdamse netwerk te migreren naar het Eurodoscis platform, waardoor het netwerk tot de modernste in Nederland zal behoren. Dit project zal in het tweede kwartaal van 2003 zijn afgerond. Een herhaling van de huidige situatie zal hiermee in de toekomst kunnen worden voorkomen.
 
En al die tijd worden de klanten nog steeds met een kluitje het riet in gestuurd,onbehoorlijk geholpen/geinformeert EN ze worden ook nog eens 1 maal per maand bestolen van 47 euro want dat is het diefstal want ze verkopen 24 uur per dag snel internetten maar helaas kunnen wij alleen tot 10 uur 's morgens normaal gebruik maken van chello dan tot een uur of half 4 's middags kun je nog WAT doen ( maar bv geen streaming video bekijken) en daarna is het afgelopen met de 24 uur per dag snel internet dan is het totaal nutteloos tot een uur of 1 's nachts EN DAT VOOR MAAR 47 EURO PER MAAND !!! en maar klanten trekken jongens en nog voller stoppen maar ja als al die nieuwe klanten dan even geduld hebben en het niet erg vinden om tot medio 2003 voor jan joker zoveel geld uit te geven heb je ook wat (ooit)
Je zal je adsl er voor opzeggen zeg pffffff
 
ff wachtuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh chello
 
De snelheid die jij haalt is inderdaad niet normaal nee... heeft het in het begin wel goed gewerkt allemaal ?!
Anders zou je us moeten gaan nadenken wat er evt. mis kan zijn.
-modem staat op 1e punt van de kabel neem ik aan ?
-utp is gewoon zonder breuk doorgetrokken naar je pc neem ik aan ?
-internet heeft in het begin wel goed gewerkt ?
-wanneer zijn de problemen ontstaan ?
-heb je buren of iemand anders in de wijk die ook zit te internetten ? Wat voor snelheid heeft die dan ?
-Als je pingt naar de gateway, krijg je dan veel timeouts ?
-Als je pingt naar een website, krijg je dan veel timeouts ?

Beste wat je kan doen is gewoon blijven bellen ... totdat ze eindelijk zover zijn dat er iemand naar die wijkcentrale gaat kijken... misschien dat daar iets mis mee is...
Tevens kan je ook opvragen bij de helpdesk, hoeveel aansluitingen er in jouw wijkcentrale zijn. Mocht die persoon dat niet kunnen opvragen moet je daarop staan aangezien de TD dat wel weet en daarmee kunnen ze je doorverbinden. Als er gewoon genoeg capaciteit is op de wijkcentrale waar jij zit, dan moet het probleem door UPC opgelost kunnen worden, want dan kan er verschillende dingen mis zijn.... bekabeling van WC naar EV of van EV naar jouw woning kan rot zijn, in de EV kast kunnen er verschillende dingen rot zijn (denk aan vocht/ed.), etc...etc...

Gewoon blijven zeuren totdat er iemand langskomt, en exact weet wat het probleem is. Ze zeggen wel heel erg gemakkelijk dat het netwerk overbelast is. Dan moeten ze dat ook beargumenteren waar dit probleem zit.
 
Mijn aansluitinig heb ik mei 2001 en het heeft tot een maand of 3 a 4 geleden altijd naar redelijke tevredenheid gefunctioneerd.
Ik weet niet precies wanneer de ellende begonnen is want het sluipt er als het ware een beetje in maar sinds 3 maanden is het zeker uien hier.
De aansluiting zal wel kloppen want ik heb in die laatste maanden niets verandert eigenlijk nog nooit zelfs de pc is het zelfde gebleven PLUS dat het 's morgens en 's nachts wel met 160 kbyte binnen knalt en sites open knallen met een druk op de muis.
In deze wijk ken ik niemand met chello en ik kan wel blijven bellen en mailen maar ze doen er niets mee (aan mijn laatste mailtje en de reactie daarop kan je zelfs zien dat men het niet echt leest en gewoon standaard antwoorden verzend) zelfs de testserver van chello geeft aan dat als deze snelheden zich vaker voordoen dat je dan kontakt moet opnemen en als je dan kontakt opneem krijg je weer bericht dat ze geen minimale snelheid garanderen dus je moet het er maar mee doen het zijn gewoon een stelletje boeven tis echt niet te geloven als een oplichter nep telefoontjes of sigaretten verkoopt dan is het een oplichter komt hij in peter r de vries en word hij opgepakt voor oplichting en chello doet in principe precies het zelfde en die komen daar gewoon mee weg maar het verhaal ligt in middels bij alle tv programma's die de4ze praktijken regelmatig aan de kaak stellen en ook bij de stichting de ombudsman en ik las net ook nog iets over pc magazine dus die gaan we ook maar eens mailen.
 
Normaal gesproken moet de helpdesk met 1,5kb/s wel iets doen (als jij dat aangeeft), althans zo ken ik de 2de lijns helpdesk bij chello r'dam ..
Dat ze geen minimale snelheid garanderen dat klopt, maar 1,5kb is wel erg weinig en daar moeten ze wat aan doen (als ut sporadisch voorkomt uiteraard niet, maar als jij aangeeft dat je die problemen sinds 3maanden zijn gekomen en er geen verbetering in zit, dan moeten ze daar wel wat aan doen).

En het kabelmodem staat op je 1e kabelaansluiting geinstalleerd neem ik aan ??
 
Even aansluitend op de problemen in (ik neem aan) Rotterdam en omgeving:
2 maanden geleden had ik helemaal geen internet meer.
Enfin, de ellende met de helpdesk is al uitvoerig beschreven.
Einde (hoop ik) van alles was:
Ik kreeg een nieuw IP adres en een nieuw macadres voor mijn netwerkkaart,zeiden ze.
Snelheid is nu redelijk,maar wat is redelijk....tussen de 80 en 100 kb/s, meestal.
Wat anderen ( ik had het nog geeneens gezien) opviel was dit:
Normaal, als ik bijvoobeeld postte op een discussieforum,stond er achter mijn naam e-chello...na de veranderingen ben ik een a-chello geworden.Ik woon in Lelystad en weet, dat bijvoorbeeld Amsterdam een a-chello heeft.Almere volgens mij ook.Gelderland heeft weer e-chello.
Zou het dan iets te maken kunnen hebben met de veranderingen van IP adres en macadres netwerkkaart?
Nog even dit:Ik kreeg vanmorgen een dikke enveloppe van de Ombudsman.Ik blij.Blij voor niks.
Ow ja, er zijn vele vele klachten over Chello/UPC.....verder allemaal standaardbrieven, die ook op internet staan.
Kan me dus heel goed voorstellen,dat hamclassics zich helemaal machteloos voelt.
Schiet allemaal nog steeds niks op.
 
Terug
Bovenaan