• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

0900-1580 € 0,10 per minuut?

Berichten
2.153
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo allemaal,

Ik heb vanaf 20/11 18.30 uur t/m 21/11 19.25 uur zonder UPC gezeten. Geen internet, geen telefoon, geen TV, zowel digitaal als analoog. Het bleek om een kapotte eindversterker in een wijkkast te gaan.

Ik heb vandaag 2 keer met mijn mobiel naar 0900-1580 gebeld. Er wordt gezegd dat dit € 0,10 per minuut kost. Het eerste gesprek duurde 17.47 minuten en het 2e gesprek duurde 09.48 minuten. Volgens mij is dit - afgerond - 28 minuten en zou in mijn optiek ca. € 3,- moeten zijn.

Kan iemand mij verklaren waarom ik naderhand verneem dat die 2 gesprekken totaal € 10,86 hebben gekost? Belazerd UPC ons, of snap ik iets niet helemaal?

Ik lees de antwoorden zaterdag wel, maar alvast bedankt voor de reacties. Alfons
 
Je mobiele provider is de schuldige.
Doen ze allemaal extra toeslag voor 0900 nummers
 
Laat me raden, je hebt een prepaid-kaart?

Zie hier een iet-wat gedateerd overzicht van de kosten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was vorige keer ook geschokken.
Heb T-Mobile abonnee, was minder extreem kwijt maar toch.
Bel nu alleen maar met vast naar 0900.

Maar dat zal jij ook wel afgeleerd zijn nu.
Maar wel oplichterpraktijken wat ze flikken, qua kosten maakt het voor de telefoon providers denk ik niet uit.
 
Officieel betreft de melding "Dit nummer kost ca 10 cent per minuut, plus de kosten van uw mobiele telecom provider abonnement" (of iets in die trand) ik heb nog nooit meegemaakt vanaf mobiel dat dat laatste stukje "plus........." niet verteld werd dit vanaf zowel T-Mobile als netwerken van KPN en Vodafone. Dit is ook wettelijk bepaald en het lijkt mij dat geen enkele mobiele telecom provider hier van af wijkt.

Die kosten zijn dus vrij logisch, vaak kun je (als je een beetje goed zeurt) die kosten geheel of gedeeltelijk terug krijgen van UPC middels een soort compensatie. In geval van extreme bedragen vragen ze vaak nog wel een nota/specificatie.
 
sylvester(rr) zei:
Laat me raden, je hebt een prepaid-kaart?

Zie hier een iet-wat gedateerd overzicht van de kosten..

Nee, ik heb gewoon een abonnement bij KPN. Het gaat me op zich niet om dat bedrag, maar ik vraag me af waarom ik bijna 11 Euro betaal, terwijl het ca. 3 Euro zou moeten zijn.

En als de storing nu nog door mezelf is veroorzaakt? Ik vind het ergens belachelijk dat je voor zo'n serieuze storing een betaalnummer moet bellen.

Nou, welterusten hoor. Ga nu echt afsluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alfons Verbiest zei:
Nee, ik heb gewoon een abonnement bij KPN. Het gaat me op zich niet om dat bedrag, maar ik vraag me af waarom ik bijna 11 Euro betaal, terwijl het ca. 3 Euro zou moeten zijn.

En als de storing nu nog door mezelf is veroorzaakt? Ik vind het ergens belachelijk dat je voor zo'n serieuze storing een betaalnummer moet bellen.

Nou, welterusten hoor. Ga nu echt afsluiten.

Met een prepaid abonnement van KPN betaal je aan KPN het overgrote deel van de kosten.
Circa 1,10 Euro per minuut betaalde ik begin 2007 na een UPC fout waardoor ik geen telefoon meer had.
Plus natuurlijk 0,10 Euro per minuut voor dat UPC 0900 nummer.
Mijn totale prepaid-kosten in een paar dagen waren meer dan 45 Euro - alleen voor het bellen met UPC.
Ik kreeg na veel aandringen uiteindelijk 3 Euro korting op een volgende faktuur - als compensatie.
Een excuus was me veel liever geweest, naar dat kon er niet af.

Ko
 
Is redelijk van UPC zij hebben maar 4.5 euro van jou kosten gehad.
In jou geval is KPN de grote dief.

UPC kan hier echt niets aan doen, alle mobile providers hebben deze enorme toeslag.
Ook UPC mobile :)
 
VH1CLASSIC zei:
Is redelijk van UPC zij hebben maar 4.5 euro van jou kosten gehad.
In jou geval is KPN de grote dief.

UPC kan hier echt niets aan doen, alle mobile providers hebben deze enorme toeslag.
Ook UPC mobile :)
Welnee, ik had KPN-Hi mobile prepaid.... UPC veroorzaakte die tel. storing door (ongevraagd) mijn modem te flashen met een verkeerde bootfile (zonder telefonie i.p.v. met telefonie). Een excuus van UPC had ik liever gehad dan die armzalige 3 Euro. KPN streek natuurlijk wel het grootste deel op, niet UPC, maar UPC veroorzaakte de fout waardoor ik aanzienlijke kosten kreeg -- en niet KPN.
Ik moet erbij zeggen dat ik daarna de HD niet meer nodig had: sindsdien heb ik ook geen storingen of andere ellende meer gehad. Misschien komen die nu weer: ik heb gisteren mijn pakket-wijziging aangevraagd: van Extreme + Freetime bellen (avond/weekend) naar 24 Mbps + Freetime (24 u) + Royaal digitale TV met DVR.

Zal me benieuwen of ze dat foutloos voor elkaar krijgen.......:-)

Ko
 
Alfons Verbiest zei:
Nee, ik heb gewoon een abonnement bij KPN. Het gaat me op zich niet om dat bedrag, maar ik vraag me af waarom ik bijna 11 Euro betaal, terwijl het ca. 3 Euro zou moeten zijn.

En als de storing nu nog door mezelf is veroorzaakt? Ik vind het ergens belachelijk dat je voor zo'n serieuze storing een betaalnummer moet bellen.

Nou, welterusten hoor. Ga nu echt afsluiten.

Kan je van deze gesprekken online een specificatie opvragen?
Als je via het vaste net belt van KPN betaal je een starttarief (ook iets van 10 cent) plus de minuutprijs waarbij je betaalt per seconde. Als ik met je meereken kom ik op €2,90 uit als ik uitga van een starttarief van 10 cent. Het is dus niet OK als je voor zo'n dergelijk gesprek ineens ruim 8 euro meer kwijt bent. Ik zou KPN (als het per e-mail kan) zeker even om opheldering vragen waarom je voor deze gesprekken dit bedrag extra kwijt bent.
 
Terug
Bovenaan