Ziggo 'Kabel TV' HD zenders, hoe werkt dit?

Ziggo bied via hun website (goed verstopt) een zgn kabel TV abo aan, dat is een abo enkel voor TV via DVB-C, ik had dit pakket afgenomen voor mijn moeder.
In dit abo zitten 40 HD zenders, waaronder (volgens Ziggo zelf) alle NL zenders (npo, rtl, sbs etc).

Nu weet ik dat als je een scan doet dat je via DVB-C zeker een hoop zenders ontvangt echter NIET alles in HD, NPO bv wel maar RTL en SBS niet.

Wij kregen vandaag dus een installatie pakketje voor 'kabel tv', hierin zat een coax kabel en een instructie boekje voor instellen van de TV (frequentie, netwerk id etc).

Nu heb ik dit dus gedaan maar zoals verwacht geen RTL, SBS etc in HD, enkel SD.
Andere zenders NPO, Discovery, SPIKE, Comedy central etc zijn WEL in HD te ontvangen, maar de meest gekeken zenders dus niet.




Heeft iemand ervaring met die abo en hoe dit dus in de praktijk werkt?!?
Is het voor jouw moeder een groot probleem dat ze in SD zijn?
HD is te bekijken via Ziggo Go.

De Next zou nu ook een optie zijn. Opnemen in de cloud,terugkijken en nog vele andere mogelijkheden.
Misschien is dat de meerprijs wel waard. Next is makkelijk te bedienen en kan ook de tv aansturen( aan uit doen).
Zulke opties kan heel prettig zijn voor je moeder, mijn ouders gebruiken het ook veel en heb het makkelijk aan hun uit kunnen leggen.
Je bent niet meer zo afhankelijk van wanneer een programma erop komt je kijkt wanneer jou dat uit komt. Zo kan je ook veel beter plannen..eigenlijk heel fijn. Opnames zijn ook weer op een ander apparaat te bekijken enz enz.
Iets om over na te denken wellicht..

Heeft je moeder geen smart tv? Dan zou je de Ziggo Go app ook erop kunnen zetten.

Vooralsnog is RTL,SBS groep via DVB-C in SD resolutie als ik het goed begrijp. Helaas maar dat is hoe het momenteel is.
Hoor graag jouw visie...
 
Laatst bewerkt:
Is het voor jouw moeder een groot probleem dat ze in SD zijn?
HD is te bekijken via Ziggo Go.

De Next zou nu ook een optie zijn. Opnemen in de cloud,terugkijken en nog vele andere mogelijkheden.
Misschien is dat de meerprijs wel waard. Next is makkelijk te bedienen en kan ook de tv aansturen( aan uit doen).
Zulke opties kan heel prettig zijn voor je moeder, mijn ouders gebruiken het ook veel en heb het makkelijk aan hun uit kunnen leggen.
Je bent niet meer zo afhankelijk van wanneer een programma erop komt je kijkt wanneer jou dat uit komt. Zo kan je ook veel beter plannen..eigenlijk heel fijn.

Heeft je moeder geen smart tv? Dan zou je de Ziggo Go app ook erop kunnen zetten.

Vooralsnog is RTL,SBS groep via DVB-C in SD resolutie als ik het goed begrijp. Helaas maar dat is hoe het momenteel is.
Hoor graag jouw visie...
hd ja tot maar 720p belachelijk
 
Veel minder bekeken zenders zijn in Full HD, De veel bekeken zenders van de commerciëlen van RTL en SBS niet. De reden is duidelijk, als alle populaire zenders in Full HD worden uitgezonden dan koopt niemand meer het duurdere abonnement. Ooit worden ze wellicht toch gedwongen om alles in Full HD aan te bieden, als de behoefte aan bandbreedte toeneemt en de SD varianten allemaal weg moeten omdat die zenders feitelijk dubbel worden uitgezonden. Maar dat kan nog vele jaren duren.
 
hd ja tot maar 720p belachelijk
Dat is een lastige Discussie.
Voor HD of UHD is geen vastgestelde norm. UHD met een een lage Bitrate is UHD.. en HD met 720P is HD.
Resolutie is niet alles ook de bitrate en het codec zijn factoren.

Het gaat zich er om hoe het op je scherm uit ziet. HD via DVB-C zal denk ik qua bitrate ook hoger liggen en de resolutie is groter.
Hoe dan ook 720P is ook HD.

Duitsers gebruiken ook 720P maar je moet dan ook zoals gezegd naar de bitrate enz kijken.
Blijft staan dat via Ziggo Go HD gebruikt wordt. Dat kun je niet ontkennen.
 
Dat is een lastige Discussie.
Voor HD of UHD is geen vastgestelde norm. UHD met een een lage Bitrate is UHD.. en HD met 720P is HD.
Resolutie is niet alles ook de bitrate en het codec zijn factoren.

Het gaat zich er om hoe het op je scherm uit ziet. HD via DVB-C zal denk ik qua bitrate ook hoger liggen en de resolutie is groter.
Hoe dan ook 720P is ook HD.

Duitsers gebruiken ook 720P maar je moet dan ook zoals gezegd naar de bitrate enz kijken.
Blijft staan dat via Ziggo Go HD gebruikt wordt. Dat kun je niet ontkennen.
hd is bij mij weten 720p full hd is 1080p
en dan had je ook dan nog hd ready tv's 720p

ik heb gelukkig een mediabox next op een 4k tv ziet er allemaal wel prima uit zal ook wel door de upscaler komen
 
Ik moet er wel nog bij zeggen dat als TS een Next wil nemen je wel internet van Ziggo erbij moet hebben.
Tv start komt namelijk met een CI+ module.
Want on demand loopt ook via het internet.
 
Veel minder bekeken zenders zijn in Full HD, De veel bekeken zenders van de commerciëlen van RTL en SBS niet. De reden is duidelijk, als alle populaire zenders in Full HD worden uitgezonden dan koopt niemand meer het duurdere abonnement. Ooit worden ze wellicht toch gedwongen om alles in Full HD aan te bieden, als de behoefte aan bandbreedte toeneemt en de SD varianten allemaal weg moeten omdat die zenders feitelijk dubbel worden uitgezonden. Maar dat kan nog vele jaren duren.
Maar er zijn ook nog pakketten en acties.. ook na dat jaar dat mag je niet vergeten.
De next heeft veel mogelijkheden of je die zelf gebruikt mag eenieder zelf bepalen ..mijn ouders zouden niet meer zonder willen.
Ze zijn de next opties gewend en zeer tevreden.Het werkt probleemloos,vlot en ze kunnen de mogelijkheden uitbreiden.
Daar hebben zij de meerprijs zonder problemen voor over.
En je hebt ook meer zenders wat ook eventueel uitgebreid zou kunnen worden.

De prijs van kabel tv wat omhoog en RTL,SBS ook in HD erin zou ook een mogelijkheid zijn.
Ik bedoel dan moet je er ook maar wat voor over hebben stel je wilt enkel kabel tv( ook zonder internet,next enz).
Zitten dan ook fors veel HD zenders in..nu ook, maar dan nog meer( via DVB-C) Ok.. dan maar wat met de prijs omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Mijn moeder wil geen duurder abonnement, ze wil en heeft ook geen internet.
ZigoGo TV app op de (smart) TV is ook geen optie daar ze dus zelf geen Internet (wil en) heeft, in de buurt is wel wifi met internet aanwezig die ze zou kunnen gebruiken echter dit is dan weer niet van Ziggo, dus die ZiggoGo TV app werkt ook niet.
Daarnaast snapt ze helemaal niks van al die apps, dat was juist de reden dat het dit hele simpele kabel TV abonnement is geworden.

Ondanks dat alles heb ik de ziggo helpdesk nu al 3 keer gesproken en 3 keer is me opnieuw bevestigd (vandaag nog) dat deze zenders **WEL** in HD zouden moeten zijn, dus naast npoX zou dus ook rtlX en sbsX gewoon in HD moeten zijn.
De medewerkers begrepen niet waarom die enkel in SD zijn, deze zenders zouden recent allemaal zijn omgezet naar HD, aldus de medewerkers, bij hun stond tevens in het systeem dat deze dus echt HD moesten zijn, hetzelfde als je dus het duurde abo met de CI+ module zou hebben (via code 5555).

Maar goed een echt probleem is het niet, maar als ze zeggen dat het in HD is moet het ook in HD werken, daarnaast ging het me er ook om hoe Ziggo dit in godsnaam wil 'activeren' zoals ze dit zelf melden, dit activeren kan volgens mij niet eens.

Komt er dus op neer dat het misleiding is en dat de zenders helemaal niet in HD zijn...
Ik ga ze morgen gewoon wederom bellen en ze hierop wijzigen, wellicht doen ze iets (korting, ci+ etc) om het toch werkend te krijgen wat ze beloven, ben benieuwd hoe ze gaan reageren...
 
Die helpdeskmedewerkers worden ook verkeerd voorgelicht, omzetting naar H.264/AVC maakt een zender nog niet automatisch HD formaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan