LittleBit
Forum Gebruiker
- Berichten
- 159
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Een plaatsgenoot/kennis op leeftijd had problemen met z'n WiFi.
Dus ik ter plaatse even kijken
en er was geen WiFi en in de meterkast bleek hun oude modem,/router(TC7210)
de geest gegeven te hebben.
Dus Ziggo gebeld en er werd geregeld dat een nieuwe router werd verzonden.
En dus gaf ik die kennis aan.... als de Ziggo-doos binnen is... bel dan maar...
kom ik eea wel vervangen/installeren.
En vandaag kreeg ik dat belletje terug.
De nieuwe router is een ConnectionBox (de Compal CH7465LG volgens mij).
Dus even modem/router vervangen, opstarten, connectie zoeken
en daar verschijnt het bekende Ziggo opstartscherm.
Na inloggen met de Ziggo_naam/rare_password-combi,
verschijnt de vraag of ik de SSID wil wijzigen
en ja dat wil ik graag want ik had bij die mensen ooit voor een universele SSID gekozen.
En vervolgens verschijnt de vraag wat het WiFi-password dan moet worden.
dus ook dat ingevuld.... en dan blijkt dat niet te werken....
want de Ziggo-goden hebben de veiligheid "verbeterd"
en een naam/tekst+cijfers+tekens is niet meer voldoende,
nee, nu heeft men in de router ingebakken dat er zowel uppercase- als lowercase karakters nodig zijn.
En dat is wellicht goed bedoeld maar dat ervaar ik enerzijds als klant/gebruiker als betuttelend
en daarbij betekent het anderzijds ook veel extra werk.
Want nadat de modem/router nu weer werkte...
mocht ik hun laptop, alle smartphones, hun TV en hun huis-WiFi-repeater weer kwa configuratie gaan aanpassen.
En nu maar hopen dat ik niet iets vergeten ben want dan heeft de gebruiker weer een rare storing erbij.
En zodoende duurde dit klusje dus toch weer een uurtje langer dan nodig. was.
Dankje wel Ziggo voor deze extra dol/werk.
PS.
Mij is GEEN onderzoek bekend waaruit blijkt dat een LAN/netwerk met goed/lang wachtwoord
met tekst/cijfers/tekens nog veiliger wordt als je zowel lower als uppercase gaat verplichten.
Als jullie zo'n onderzoek wel weten, stuurd dan aub een weblink hier.
Mij is wel bekend -zie bovenstaand verhaal- hoe goed bedoelde 'verbeteringen'
door de Ziggo-goden kunnen resulteren in extra/onnodig werk en storingen in de praktijk.
Dus ik ter plaatse even kijken
en er was geen WiFi en in de meterkast bleek hun oude modem,/router(TC7210)
de geest gegeven te hebben.
Dus Ziggo gebeld en er werd geregeld dat een nieuwe router werd verzonden.
En dus gaf ik die kennis aan.... als de Ziggo-doos binnen is... bel dan maar...
kom ik eea wel vervangen/installeren.
En vandaag kreeg ik dat belletje terug.
De nieuwe router is een ConnectionBox (de Compal CH7465LG volgens mij).
Dus even modem/router vervangen, opstarten, connectie zoeken
en daar verschijnt het bekende Ziggo opstartscherm.
Na inloggen met de Ziggo_naam/rare_password-combi,
verschijnt de vraag of ik de SSID wil wijzigen
en ja dat wil ik graag want ik had bij die mensen ooit voor een universele SSID gekozen.
En vervolgens verschijnt de vraag wat het WiFi-password dan moet worden.
dus ook dat ingevuld.... en dan blijkt dat niet te werken....
want de Ziggo-goden hebben de veiligheid "verbeterd"
en een naam/tekst+cijfers+tekens is niet meer voldoende,
nee, nu heeft men in de router ingebakken dat er zowel uppercase- als lowercase karakters nodig zijn.
En dat is wellicht goed bedoeld maar dat ervaar ik enerzijds als klant/gebruiker als betuttelend
en daarbij betekent het anderzijds ook veel extra werk.
Want nadat de modem/router nu weer werkte...
mocht ik hun laptop, alle smartphones, hun TV en hun huis-WiFi-repeater weer kwa configuratie gaan aanpassen.
En nu maar hopen dat ik niet iets vergeten ben want dan heeft de gebruiker weer een rare storing erbij.
En zodoende duurde dit klusje dus toch weer een uurtje langer dan nodig. was.
Dankje wel Ziggo voor deze extra dol/werk.
PS.
Mij is GEEN onderzoek bekend waaruit blijkt dat een LAN/netwerk met goed/lang wachtwoord
met tekst/cijfers/tekens nog veiliger wordt als je zowel lower als uppercase gaat verplichten.
Als jullie zo'n onderzoek wel weten, stuurd dan aub een weblink hier.
Mij is wel bekend -zie bovenstaand verhaal- hoe goed bedoelde 'verbeteringen'
door de Ziggo-goden kunnen resulteren in extra/onnodig werk en storingen in de praktijk.