Ziggo verliest 23.900 klanten en kondigt Docsis 4.0-test aan

Mja bij Ziggo is alles een meer jaren plan lijkt het wel. Hoe lang moeten we nog wachten voordat de resterende SD zenders omgezet worden naar HD - Hoe moeilijk kan het zijn ?

En ik deel dezelfde mening als de vorige reageerders, ga liever op prijs concurreren ipv op snelheid.
De inhoud van de 90% van de programma's op TV is bagger. En dan maakt het weinig uit of het in SD of HD wordt uitgezonden. Daarbij dan meteen maar de disclaimer dat het volledig mijn mening is en dat het alleen betrekking heeft op mijn kijk gedrag.

En naast prijs en snelheid is er nog een derde optie, namelijk kwaliteit. En in mijn geval is de kwaliteit bij Ziggo zo goed dat ik niet ga wisselen. Bij mij in de buurt hebben ze dat wel gedaan maar langzaam komen ze toch weer terug naar Ziggo want het was zo slecht nog niet.
 
De inhoud van de 90% van de programma's op TV is bagger. En dan maakt het weinig uit of het in SD of HD wordt uitgezonden. Daarbij dan meteen maar de disclaimer dat het volledig mijn mening is en dat het alleen betrekking heeft op mijn kijk gedrag.

En naast prijs en snelheid is er nog een derde optie, namelijk kwaliteit. En in mijn geval is de kwaliteit bij Ziggo zo goed dat ik niet ga wisselen. Bij mij in de buurt hebben ze dat wel gedaan maar langzaam komen ze toch weer terug naar Ziggo want het was zo slecht nog niet.
Klopt dan zullen ze zich ook hebben kunnen laten leiden dat ze aan het werven waren en sommigen verblind werden door snelheden als 1Gbps of zelfs 8 Gbps. Tsja net zoiets als een game pc aanschaffen terwijl je alleen wat surft en nog nooit een 4K video heb bewerkt.

Ik ben het ook met je eens dat het meeste op tv grote bagger is.

Er zijn wel wat uitzonderingen daargelaten maar als ze niks te bieden hebben dan bagger programma,s,films uit de jaren toebak of herhaling na herhaling maakt HD ook niet veel uit. Daarbij moet je je nog afvragen wat HD in de praktijk betekent maar goed een verbetering van beeld is wel fijn.
Zenders die ik wel de moeite waard vindt is bijv ID,Crime+ investigation, ARTE,WDR,NDR, Love nature om er een paar te noemen.
Het zijn vaak de publieke zenders die ook geld hebben om iets mooist te maken of op te kopen. Neem de Duitse PO of een zender als Canvas heeft nog vaak een mooie Documentaire maar ook een zender als ARTE doet zijn best.

De toekomst zal ook steeds meer naar dat streamen gaan lijkt mij zo en die bieden wel HD aan. Ben het met je eens dat het niet alles is om telkens alleen maar naar HD te kijken.
De discussie ligt complexer m.b.t reden dat Ziggo klanten kwijt is. Zakelijk hebben ze overigens weer klanten erbij.
Bovendien heb je bij Ziggo Free to Cable wel NED123 in HD erbij in hoge kwaliteit...dat wordt ook vaak zomaar vergeten. En dat NLZiet leuk is maar nooit een vervanging kan zijn van wat Ziggo biedt. Verre van..kwaliteit is niet verkeerd maar gebruikersgemak,snelheid van de hardware die een next biedt is niet te vergelijken met een app.
NLZiet is niet verkeerd maar geen vervanger van wat een ISP biedt. Troep moet je snel kunnen doorzappen en schooheid goed en snel kunnen inplannen;D8)8)8) Met de juiste hardware is dat vlot geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Ziggo moet niet stoeven met dingen die ze niet kunnen waarmaken. Pas geleden is de snelheid verhoogd maar juist niet voor de giganet abo's terwijl daar juist een kans zat om te laten zien wat ze kunnen. Maar nee het ging er om klanten met een paar megabit af te schepen omdat de prijsverhoging er aan kwam. Kunnen ze in ieder geval niet roepen dat ze er niks voor terug kregen zal de gedachte zijn geweest.

De praktijk is dat het nog minstens 5 a 10 jaar duurt voordat docsis 4.0 grootschalig in gebruik genomen kan worden en dan zijn er waarschijnlijk alweer 1 of 2 opvolgende standaarden.
de giganet abbo's zijn wel verhoogd alleen er is gekozen om dit alleen voor de zakelijke varianten te laten gelden
 
Hier hebben ze maanden liggen te werven...
Het stukje wat ik zag is vrij recent. Misschien zo'n twee maand geleden.
Het lijkt mij ook logisch dat een bedrijf als KPN gewoon glas aanlegt zonder vraagbundeling.
Vaak zijn er in die gebieden al veel klanten via koper. En dat wordt dan gewoon glas.

En ja, KPN schakelt koper uit waar glas ligt. Niet meteen maar op den duur wel.
Er was laatst in het nieuws dat andere providers dat niet wilden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet zeker maar dat KPN
het koper uit wil schakelen staat wel vast. Als ze er dan maar glas hebben liggen.
 
Het stukje wat ik zag is vrij recent. Misschien zo'n twee maand geleden.
Het lijkt mij ook logisch dat een bedrijf als KPN gewoon glas aanlegt zonder vraagbundeling.
.....
het koper uit wil schakelen staat wel vast. Als ze er dan maar glas hebben liggen.
Klopt daar waar glasvezel ligt wordt het koper uitgefaseerd dat is ook wat ik hoor.Maar in de naburige gemeente wordt gesteld dat KPN stopt met koper daar waar KPN geen glasvezel heeft gelegd.
Gevolg is overigens wel dat als Delta daar gaat leggen (35% schijnt gehaald te zijn) er uiteraard geen kpn gaat komen inclusief de dochterondernemingen.

Nu zal kpn kennelijk niet meer aan vraagbundeling doen maar hier hebben ze dat destijds nog wel gedaan.
Heel veel reclame overal,een glasvezel info punt,bezoek aan de deur( zijn ook bij mij geweest) ,info avonden enz.
Ook hebben ze de streefdatum om de 30% te halen wel 2 keer verplaatst. Overigens zonder resultaat.
Tsja nu wordt er dus wel opeens zonder vraagbundeling gelegd terwijl kpn hier _doordat veel wijken niet genoeg animo was _geen koper heeft geupgrade en ook geen glasvezel heeft gelegd.
Een bedrijf die eerst nog op het upgraden van het koper wilde zetten en nu weer zonder vraagbundeling glasvezel gaat leggen( geen ftth meer).
Ze zullen uiteindelijk tot het besef zijn gekomen dat het steeds moeilijker werd om de 30% te halen en dat het werven hun ook veel geld kostte

Waarbij ik me dus kan voorstellen dat daar waar een delta nog wel met vraagbundeling werkt dat ook weer een reden kan zijn om mensen om te krijgen.
Is er niet genoeg animo wordt er niet gelegd ,het zelfde verhaal wat kpn hier dus ook verkondigd heeft.
Uiteraard speelt dan ook mee dat zij als nieuwe klant van de welkomstbonus,korting profiteren.
 
Laatst bewerkt:
...en nu weer zonder vraagbundeling glasvezel gaat leggen( geen ftth meer).
En daar ga je wederom de mist in! FTTH is Fiber To The Home.
Jij bedoelt dat KPN (X)GPON gebruikt in plaats van point to point. Maar dat blijft FTTH. Je hebt dan immers glasvezel tot in je huis.
En dus letterlijk Fiber To The Home.

Ten opzichte van Ziggo is zelfs worst case scenario PON nog steeds veel beter.
Bij Ziggo deel je, tot nu toe, 1,6 Gbit met vaak wel 500 of meer aansluitingen terwijl GPON maximaal 1 Gbit over 64 aansluitingen moet worden gedeeld.
In een gunstiger scenario, XGPON, is dat zelfs 10 Gbit over 32 aansluitingen. Reken maar uit.
 
Ten opzichte van Ziggo is zelfs worst case scenario PON nog steeds veel beter.
Bij Ziggo deel je, tot nu toe, 1,6 Gbit met vaak wel 500 of meer aansluitingen terwijl GPON maximaal 1 Gbit over 64 aansluitingen moet worden gedeeld.
In een gunstiger scenario, XGPON, is dat zelfs 10 Gbit over 32 aansluitingen. Reken maar uit.

Met de toevoeging dat dit natuurlijk niet de enige overboeking factor is bij glasvezel. Een glasvezel centrale (pop) heeft een bepaalde capaciteit qua aanvoer, en ook daar vind (administratieve) overboeking plaats.

Bij Ziggo geldt met docsis 3.1 (giganet) er bij wordt zo'n wijksegment bijv. 3.7 Gbit beetje afhankelijk van hoeveel ruimte het daadwerkelijk krijgt en welke modulatie er gebruikt wordt. Maar nogmaals daar heb je alleen wat aan als men een giganet modem heeft.
 
Terug
Bovenaan