Vrije modemkeuze betekent niet dat Ziggo je alles moet leveren. Alleen dat Ziggo een modem dat aan de Docsis standaarden voldoet moet aansluiten. Als je dus (legaal) dit modem ergens kunt kopen, dan zal Ziggo die aan moeten sluiten. Ik vraag me alleen af of dit modem alleen door providers gekocht kan worden.

Ik heb deze trouwens van Ziggo gekregen als vervanger van mijn oude Technicolor TC7200. Die doet geen IP6 en ik had mijn modem sowieso in bridge staan.
 
@casperd Als zakelijke klant kan je hem vrij aanvragen, maar als consument niet. Ze maken wel een uitzondering als je problemen ervaart met packetloss, de PUMA chipset of het laag aantal maximaal mogelijke connecties van de Connectbox (zo'n 200) waardoor bij bijvoorbeeld een hoog aantal torrents je hele netwerk plat kan liggen.

@René Alle pagina's laden bij mij sneller behalve (de meest interessante) CM Info → Connection en CM Info → Event Log. Ik heb hem in bridge modus, dus de rest van de opties zijn niet zichtbaar noch nodig. Wel vreemd (of lui) dat ze twee verschillende interfaces hebben. Maar ja, als het apparaat maar werkt. Zou je trouwens nog software versie 12.5.3204 aan de tabel kunnen toevoegen?

@Angelo De Ubee UBC1318(ZG) wordt zover ik weet alleen aan Ziggo/Liberty Global geleverd en ingezet in Nederland, mogelijk ook bij UPC/Liberty Global in Polen. Als je in oud UPC gebied zit is het niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken noch IPv6 als je bridge modus gebruikt. Je kan hier checken of dat voor jou het geval is.
 
Er is weer een nieuwe versie gesignaleerd: 12.5.8011.S15.ZIGGO
Vooralsnog onbekend wat er aangepast is, maar mogelijk dat IPv6 tunneling nu weer werkt. Deze functionaliteit is in in eerdere firmware update stuk gegaan.
 
Ook hier de nieuwe firmware ontvangen, tijdens de per mail aangekondigde werkzaamheden aan het netwerk.
Gevolg was dat DS-led blauw brandde, in het menu stond "partial bonding DS", echter kon ik in het Connection menu geen vreemde zaken ontdekken, ook in de snelheidstest haalde ik de beloofde waarden.
Via het menu een herstart gedaan, zonder resultaat. Daarna modem een paar minuten stroomloos gemaakt en toen was het probleem verdwenen.
Enige wat me opvalt is dat het Event log nu wat sneller te zien is.
 
Ik kan de nieuwe firmware vreemd genoeg niet binnen halen. Niet na opnieuw opstarten of na een fabrieksreset.
 
mijn connectbox had net een reboot, daarna nieuwe firmware:
CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH
 
Gisteren avond (10 mei 2022 rond 19:48 ) een reboot van mijn connect box en daarna firmware:
CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH
 
Terug
Bovenaan