Wel gebeld worden maar kan niet bellen.

BenB

Forum Gebruiker
Berichten
2
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Goedenavond, Het rode telefoonlampje blijft knipperen op de connectbox, ik kan wel gebeld worden maar zelf niet bellen als ik de hoorn open dan hoor ik een snelle ingesprektoon., vele adviezen opgevolgd, resetten etc. maar helaas geen verandering. Kan iemand mij helpen??
 
Een heel enkele keer lijkt onze telefoon ook dood. Althans ik heb geen kiestoon, ik weet niet of we wel gebeld kunnen worden.. Even de modem uitschakelen en opnieuw opstarten lost het bij ons altijd op.
 
Allen bedankt voor het advies, vannacht de connectbox uit gezet en vandaag weer aan en ziedaar alles werkt weer.
nogmaals bedankt voor jullie respons!

groet, Ben
 
Weet je zeker dat je wel gebeld kan worden, want als het lampje blijft knipperen dan is er geen verbinding.
Zelf heb ik VoIP en ik had dit vorige week ook met de telefoon. In het scherm stond dat hij zijn VoIP-registratie niet kon herbevestigen. Ik kon dus ook niet bellen. Tot mijn verbazing kwamen er wel gesprekken binnen. Blijkbaar werden uitgaande gesprekken uit voorzorg geblokkeerd terwijl er toch nog een oude verbinding actief was.

Maar goed, bij mij hielp een reset van de telefoon.
 
Zelf heb ik VoIP en ik had dit vorige week ook met de telefoon. In het scherm stond dat hij zijn VoIP-registratie niet kon herbevestigen. Ik kon dus ook niet bellen. Tot mijn verbazing kwamen er wel gesprekken binnen. Blijkbaar werden uitgaande gesprekken uit voorzorg geblokkeerd terwijl er toch nog een oude verbinding actief was.

Maar goed, bij mij hielp een reset van de telefoon.
Inderdaad, een reset van de telefoon en connectbox helpt, maar ......... het gebeurt te vaak dat ik moet resetten. Ik begin het zo langzamerhand zat te worden.
 
Tijdschakelaar tussen het modem, elke nacht 1x uit en daarna weer aan laten gaan. Probleem opgelost, helaas gebeurd het nog steeds dat de telefoon uitvalt bij Ziggo en is zoiets helaas nodig.
 
Laatst bewerkt:
Dat hebben wij ook gehad. Na ruim een jaar geregeld niet bereikbaar of niet naar buiten te kunnen bellen, na restetten ging het weer even goed. Probleem melden en er werd niets aan gedaan. Wij zijn overgestapt naar de KPN en het probleem van Ziggo lag aan de modem, zei Ziggo zelf. Nu kunnen wij niet gebeld worden door Ziggo klanten met de vaste lijn.
 
Tijdschakelaar tussen het modem, elke nacht 1x uit en daarna weer aan laten gaan. Probleem opgelost, helaas gebeurd het nog steeds dat de telefoon uitvalt bij Ziggo en is zoiets helaas nodig.
Nog nooit meegemaakt dat telefonie uitvalt. En om nu een modem met een tijdsklok ertussen te zetten? Eerder een actie om een monteur dit op te laten lossen iets voor @Webcare Ziggo zoals robjansen al aangeeft.
 
Terug
Bovenaan